26 Kasım 2007 Pazartesi

Embedded Tomcat - Türkçe Karakter Sorunu

Bir önceki yazımda Embedded Tomcat'den bahsetmiş ve nasıl kullanabileceğiyle ilgili örnekler vermiştim. İlerleyen günlerde gördümki Tomcat'in türkçe karakterler konusunda bazı sıkıntıları var ve bunun bir bug olmadığını, böyle olması gerektiğini savunuyor.

Java ile Web uygulamaları geliştirirken türkçe karakterlerde sorun yaşamamak için

response.setCharacterEncoding("ISO-8859-9");

gibi, encoding i türkçe olarak işaretlerdim, pek çok uygulama sunucusunda da böyle bir sıkıntı yaşamamıştım. Hatta bunu bir filter olarak belirleyip her sayfada yazmaktan da kurtulmuştum ancak embedded Tomcat'de bu tek başına yeterli olmadı malesef. Türkçe karakterlerle ilgili sorunu aşabilmek için

String text = new String(request.getParameter("ParamaterName").getBytes("ISO-8859-9"),"UTF-8");

gibi bir yöntem kullandım ancak bu çözümden çok ta hoşnut değilim. Arayışlarım sürüyor ancak bu şimdilik en azından bir çözüm. Bu konuda Tomcat'de bunun bir bug olmadığı ve tavsiyeler yönünde bir FAQ bulunmakta.

Hiç yorum yok: